Jump to content

Blogi

VATS sistēma

Šajā rakstā mēģināšu izstāstīt par to ko un kā iespējams darīt ar LT1/LS1 aprīkotām mašīnām, izņemot Corvette, GTO un apvidus auto, ja iedegās "Security" lampiņa. Vai ir gadījies, ka iekāpjot mašīnā un mēģinot to iedarbināt, nav ne mazākās dzīvības pazīmes, bet instrumentu panelis deg? Ka benzīna sūknis ieslēdzot aizdedzi uzpumpē spiedienu, bet starteris negriež un ir dzirdams neliels klikšķis no motortelpas/paneļa puses? Vispirms ir jāpaskatās vai deg "Security" lampiņa, ja deg, tad iespējams i

ChameleonBird

ChameleonBird

Firebird pirmssākumi - reaktīvā lidmašīna uz riteņiem

Firebird I Firebird I jeb pilnā nosaukumā 1953 XP-21 Firebird I, bija pirmais ASV uzbūvētais un testētais gāzes turbīnas automobīlis. Tas tika izveidots 1953. gadā (šajā pašā gadā tika prezentēta Corvette, kas pierāda to, ka Firebird tomēr bija pirms Camaro, lai gan tādā veidolā, kādā mēs to pazīstam sērijveidā, Firebird nāca pēc Camaro). Veidots tīri tikai kā "joks" un, lai varētu piedalīties slavenajā auto izstādē Motorama 1953. gadā – inženierijas eksperiments – lai praksē pārbaudītu inženier

ChameleonBird

ChameleonBird

Kā tapa pirmais Trans Am

Slavenā Trans Am stāsts sākās 1966. gadā, kad GM izlēma, ka Pontiac varētu veidot paši savu versiju mašīnai, kas būtu balstīta uz F–Body veidotā Camaro. Galvenais menedžeris Džons DeLoreans (John DeLorean) jau ļoti ilgi vēlējās pats savu sporta auto, ko pierāda daudzu prototipu veidošana pirms šī lēmuma, kā viens no populārākajiem prototipiem bija Banshee. Kas daļēji līdzinājās Corvette un bija kā viens no iespējamajiem Firebird modeļiem, tomēr GM aizliedza tāda

ChameleonBird

ChameleonBird

Firebird Farm - ideja, kuru realizēja

Stāsts pa īstam aizsākās pēc šī gada (2013) Saulkrasti Wanted, kad draugi no Lietuvas jeb cabano & Family, ieradās pie mums ciemos, kaut idejiskā un tādā tālā sapņu līmenī ideja par ko šādu jau lidinājās pāris gadus iepriekš. Bet par ko tad īsti ir šis stāsts? Stāsts ir par mūsu ģimeni un aizraušanos ar Firebird. Un šī aizraušanās jau ir izaugusi par ļoti nopietnu lietu, kā rezultātā ir iegūtas 3 no 4 esošajām paaudzēm. Vairāk nebūs, jo Pontiac netiek ražots..

ChameleonBird

ChameleonBird

"Karstuma karalis" jeb kondiciniera stāsts

Stāsts garš, tāpēc rakstīšu īsi. Kā jau visām mūsdienu mašīnām arī šai ir uzstādīta gaisa kondicionēšanas sistēma (A/C). Tomēr reizi pa reizei gadās arī problēmas – pūš tikai karstu gaisu, nepūš vispār neko, pūš remdenu vai viegli vēsu gaisu, nelaba smirdoņa, metāliska skaņa ieslēdzot kondicionieri vai kas cits. Manā gadījumā saskāros ar vairākām problēmām. Jau nopērkot mašīnu bija dzirdama viegla metāliska skaņa. Toreiz tas nelikās nekas īpašs un īpaši nepievērsu uzmanību, tomēr pēc laika, kad

ChameleonBird

ChameleonBird

Braucu reiz ar traktoru...

Gadās tā, ka, ja auto kādu brītiņu pastāv, bet tad pēkšņi ziemas laikā ir jāizvelk ārā, tad pavasarī, kad sāļu sezona ir beigusies parādās visādi brīnumi... Šoreiz stāsts ir par izpūtēju. Vai precīzāk aizmugurējo bunduli. Bundulim bija neliels caurumiņš, ko iepriekšējais īpašnieks esot izveidojos, lai no bunduļa iztecētu tajā uzkrājušais kondensāts. Nezinu cik tā ir patiesība vai meli, bet caurums bija. izdomāju to aiztaisīt un aizsmērēju ar termopastu. Un šajā pavasarī vienu dienu braucot un pi

ChameleonBird

ChameleonBird

Maza lietiņa, bet labi spīd.

Vasaras sezona jau ir klāt, bet darbi pie mašīnām nebūt neapstājas. Braukājot pa pasākumiem, vairāk ārpus Baltijas valstīm, jo īpaši izteikti USA un austrumāzijas valstīs - var redzēt vairāk vai pilnīgi pārbūvētas mašīnas, kur tiek lietoti gan vienkārši vizuālie elementi - spēles ar krāsu toņiem, uzlīmes, "normāli" diski, beidzot ar izteiktiem vizuālajiem un skaņas elementiem - body-kiti, lielizmēra/formas diski, dažādas gaismas, audio-mašīnas u.c. Šoreiz akcents tiks likts vairāk uz vienkāršiem

ChameleonBird

ChameleonBird

The End ...

Kā jebkura daudzsēriju ziepju opera, arī šis seriāls par manām tiesībām beidzot ir noslēdzies. Pie tam jāsaka - ļoti veiksmīgi. Visiem, kas cītīgi sekoja līdz un turēja par mani īkšķus vēlos teikt milzīgu paldies. Tomēr noslēgumā vēl apkopošu šādus tādus faktus un domugraudus par visu šo. Ir milzīga atšķirība vai tiesības liek 18 gados par senču naudu pilnīgi bez nekādas dzīves pieredzes, motivācijas un saprašanas kāpēc tu to dari, vai arī to dara 35 gados, ar konkrētu mērķi un motivāciju,

Dainite

Dainite

Braukšanas eksāmens CSDD

Tā lielā diena beidzot ir klāt. Varbūt priekš kāda liksies, ka aprakstu pārāk sīki, bet varbūt kādam tas tieši noder, jo pirms pati nokļuvu tur - neviens nespēja pastāstīt, kā tad tas viss īsti notiek. CSDD mājaslapā info sausa un nekāda. Ļipiņa trīc tā, ka neesmu gulējusi jau 2 naktis. Vīram tas viss ir tik tālu līdz kaklam, ka viņa vienīgās cerības ir, ka nokārtošu ar pirmo un šitas murgs reiz beigsies. Uz CSDD dodamies ar savu auto, bet kā jau ierasts – ja man braukšana – tad snieg uz pilnu k

Dainite

Dainite

Pēdējais randiņš

Uz šo braukšanas nodarbību nemaz negribas iet, jo kaut kur sirds dziļumos jūtu, ka tā ir pēdējā. Instruktoram arī laikam tā bēdīgi ap sirdi, jo uzzinājis, ka man nākamo pirmdien CSDD braukšanas eksāmens, caur pieri tā kārtīgi mani nopēta un galīgi bez entuziasma balsī saka, nu tad jau jāsakārto papīri un jāpieliek kārtīgu punktu. Labu brīdi sēžam mašīnā, pildām visādus papīrus un gvelžam dažādus niekus. Smejos, ka nākamnedēļ atkal nākšu uz nodarbību, bet viņš ne par ko neraksta mani blociņā. Aiz

Dainite

Dainite

Kā es Golfu "piemērīju"

Viens no retajiem Golfiem (bildē) ar automātu, kas pieejams uzreiz, ir nedaudz pavecāks brālis tam ar ko būs jākārto eksāmens CSDD, bet tā kā kopumā viņi visi ir ļoti līdzīgi (visi kloķi tajās pašās vietās), tad derēs arī šis. Norunātajā vietā esmu jau laicīgi un kamēr instruktors kautkur aizdauzījies, nopētu auto. Jā, šis instruktors ar kārtību un pedantisku attieksmi pret darbu ir uz Jūs. Mašīnā kultūrslānis šķiet audzis jau labu laiku. Mierinu sevi, ka man tikai vajag piemērīt Golfu. Neko cit

Dainite

Dainite

Klāt pavasaris - atsākam remontus.

Tika atrisināta problēma ar plīstošajām šļaukām pagaidu variantā - uzliekot šļaukas, kas tur 20 bar lielu spiedienu. Tas, protams, nav labākais un ilglaicīgs risinājums, jo pārlieku liels spiediens rada problēmas ne tikai šļaukām, bet arī spiediena pulsa slāpētājam, iešpricei un citām degvielas sistēmā esošajām lietām. Tāpēc tika meklēts cēlonis tam, kāpēc tad lūk šīs šļaukas plīst. Izmērot spiedienu, tika konstatēts, ka spiediens sistēmā neitrālā režīmā ir 5 bar. Pēc rokasgrāmatas visiem modeļi

ChameleonBird

ChameleonBird

Tā, lai mute man būtu ciet!

Divpadsmitajā braukšanā apsēžos blakus Instruktoram un saku, ka viņš tikai visu laiku bubina un rājas, līdz beigās man tāda sajūta, ka tā arī neko neesmu līdz šim iemācījusies. Laikam arī izskatos tobrīd pēc skumja un sašļukuša balona, jo viņš tā līdzjūtīgi skatās uz mani kādu brīdi, tad tā sirsnīgi un silti pasmaida un saka: "Kādas muļķības. Tā nemaz nav! Tu brauc jau pavisam labi. Bet bubināt un visu laiku piekasīties ir mans darbs. Tad nu tā - šodien tev uzdevums braukt tā, lai mute man būtu

Dainite

Dainite

Pēdējais lūzuma punkts

Pēc Instruktora ieteikuma, nomaksāju skolā vēl 3 braukšanas nodarbības kopā pa 45 Ls, jo viņam esot pamatotas aizdomas, ka ar to tad nu varētu arī pietikt, bet tad aši piebilst - nu... bet tad jau redzēsim... Es kā jau kārtīga teicamniece būdama saprotu, ka tikai ar Instruktora atvēlēto laiku placī cauri netikšu, tāpēc vienā visai aukstā sestdienas rītā ņemam savu koši sarkano autobusu (Chrysler Town&Country) un braucam uz placi - mācīsimies noparkot mūsu milzeni. Braucot turp domāju, nez kā

Dainite

Dainite

Noburtā nodarbība ...

Ziemassvētku garās brīvdienas laikam atstāj iespaidu, jo mana desmitā braukšana pēkšņi kļūst gandrīz vai noburta. Jau tā pa svētkiem reāli sanāk izlaist 3 nedēļas bez braukšanas nodarbībām ar Instruktoru un visa prakse ir svētku iepirkšanās braucieni ar savu auto. Ar to taču ir par maz - sīkais mājās noliekas slims ar kaut kur sagrābstītu vēdera vīrusu un es esmu piesieta pie mājas, jo šitā sērga izrādās dikti lipīga. Tā kā negribas nevienu aplaist, tad, protams, zvanu Instruktoram un mēs pārceļ

Dainite

Dainite

Kad sniegs līdz bamperam ...

Tiem, kas aizmirsuši, atgādināšu, ka rakstu par notikumiem ar laika nobīdi. Ir decembra vidus, tuvojas ziemassvētki un šī ir devītā, jeb pēdējā braukšana pirms garajām svētku brīvdienām. Beidzot Latvijā ir iestājusies ziema. Viss apkārt balts un mirdzošs. Skaisti bez gala. Kamēr nav jāsēžas pie stūres, jo ceļi, kā jau pierasts, iesālīti kā tādi gurķīši un mašīna izskatās pēc vidēja izmēra sivēna. Arī mana mācību Honda nav izņēmums. Logu mazgājamais beidzas tieši pirms manas nodarbības un pirmais

Dainite

Dainite

Sniedziņš sniga, putināja ...

Ja mācāmies braukt, tad ziemā un, ja braukšanas nodarbība, tad pēc iespējas draņķīgāks laiks. Vieglus ceļus mēs nemeklējam Kam ziemas prieki, kam Ušakova piešķirtā brīvbiļete sabiedriskajā transportā stiprās snigšanas dēļ - man kārtējā braukšanas nodarbība - jau astotā. Ar šausmām jau iepriekšējā vakarā skatos pa logu - sniegs tik snieg un snieg... Naktī paskatos - joprojām birst... No rīta manī jau ir manāma panika. Vīrs smej: jā vieglus ceļus tu nemeklē. Ja pirmais sniegs, tad uzreiz tā kārtī

Dainite

Dainite

Vēl nedaudz no ģeometrijas ...

Tā kā ģeometrija nav nekāda nieka lieta, nākamajā braukšanā, kas jau pēc sava kārtas numura ir septītā, mēs turpinām manu dresūru. Ja jau lāci cirkā var iemācīt braukt ar divriteni un staigāt pa virvi, tad gan jau arī man izdosies iemācīties šito ķīnas ābeci. Šodien dienas kārtībā pēdējā figūra, kas ir pati sarežģītākā un eksāmenā ir obligāta. Mašīnas noparkošana paraleli ietvei. Vispirms atkal teorētiskā instruktāža ar mapes, telefona un blociņa palīdzību. Ar telefonu labu brīdi braukājam pa ma

Dainite

Dainite

Ģeometrijas pamati jeb "figūras placī"

"Ak tu mana ģeometriskā, tu trapece vai riņķa līnija...", tā dzied Fredis un Labvēlīgais tips, bet mana ģeometrijas stunda pienāk 6. braukšanā. Instruktors nopēta mani un saka: "Dresēt pa ielu jau Tevi vēl varētu ilgi un dikti, bet labi, pietiks – braucam uz placi!" Nu ka jābrauc, ta jābrauc. Mūsu placis atrodas tepat netālu, pašā Vienības gatves sākumā tūlīt aiz jaunās Demakovas piramīdas, atvainojiet, Gaismas pils, nu tur, kur tie dārziņi. Nav jau nekāds cukurs – bedrains bez gala, bet vieta i

Dainite

Dainite

CSDD Teorijas eksāmens

Milzīgais atvieglojums, ko izjutu pēc skolas teorijas eksāmena tāds mānīgs, jo priekšā ir vēl CSDD teorija. Tā kā skolas eksāmens tiek uzrakstīts svētdienas dienā, kas skolas biroja darbiniekiem ir brīvdiena, tad dokumentus iesniegt noformēšanai priekš došanās uz CSDD var tikai pirmdienas rītā. Es kā jau īsts students par nolikto eksāmenu sevi vakarā apbalvoju ar kārtīgu vīna pudeli, kas automātiski rada nelielu peregaru pirmdienas rītā, taču galīgi nav traucēklis, lai jau 9:00 no rīta būtu skol

Dainite

Dainite

T&C tiek pie sava M burta

Kad aiz muguras jau četras braukšanas ar instruktoru un iegūta zināma kvalifikācija, tiek pieņemts lēmums mēģināt braukt ar savu auto. Mīļotais un uzticamais ģimenes mīlulis Town&Country, jeb tautas valodā Džeris beidzot tiek pie jauna rotājuma uz pakaļējā stikla, kur jau vesels bars ar uzlīmēm to gaida. Nu vismaz vientuļi tam M burtam tur nebūs. Savukārt visiem tiem, kas stāv korķī aiz manis, būs vairāk lasāmvielas. Jau pie garāžas pārbiedēju vīru gribot izsperties uz lielā ceļa pārāk tuvu

Dainite

Dainite

Gals ir "gandrīz" klāt ...

Sākumā likās, ka tie 2 mēneši, kas katru nedēļas nogali jāpavada skolas solā būs kārtīgs nebeidzamais stāsts, taču laiks paskrēja nemanot. Pēdējā nedēļas nogale ir klāt. Sestdien vēl nedaudz mācības un svētdien skolas eksāmens. Visu nedēļu kā jau bija ieplānots, dzelžaini turējos pie savas apņemšanās. Katru vakaru pa 50 lapām no tematisko uzdevumu grāmatas. Noslēgumā vēl cauri tās lapas, kurās tika tomēr pa kādai kļūdiņai ielaista. Beigu beigās secināju, ka sāku kļūdīties jau tādos jautājumos, k

Dainite

Dainite

×
×
  • Pievienot...