Jump to content

ChameleonBird's Blog

  • ieraksti
    19
  • komentāri
    6
  • skatījums
    38891

Maza lietiņa, bet labi spīd.


ChameleonBird

2550 skatījumi

 Dalīties

Vasaras sezona jau ir klāt, bet darbi pie mašīnām nebūt neapstājas. Braukājot pa pasākumiem, vairāk ārpus Baltijas valstīm, jo īpaši izteikti USA un austrumāzijas valstīs - var redzēt vairāk vai pilnīgi pārbūvētas mašīnas, kur tiek lietoti gan vienkārši vizuālie elementi - spēles ar krāsu toņiem, uzlīmes, "normāli" diski, beidzot ar izteiktiem vizuālajiem un skaņas elementiem - body-kiti, lielizmēra/formas diski, dažādas gaismas, audio-mašīnas u.c.

Šoreiz akcents tiks likts vairāk uz vienkāršiem vizuālajiem - gaismas elementiem.

Pastaigājot pa auto lietiņu veikaliem un paskatoties video dažādos tīmekļos var redzēt unikālus dizaina gaismas elementus - spīdošas emblēmas, neona gaismas - zem, uz, iekšā mašīnā, diožu riņķus ap bremžu diskiem vai diskos u.c. Bet lielākoties tādas fīčas Eiropā tiek piedāvātas šeit populārākajām mašīnām - Audi, BMW, VolksWagen, Opel (kas gan daļēji skaitās amerikānis), eksotiskajiem itāļu un angļu no rokas liktajiem auto, savukārt amerikāņu auto piedāvājums ir daudz mazāks un cenas ir neadekvāti lielas, tāpēc ķēros pie lietas un sāku eksperimentēt.

Pirmais eksperimenta mērķis - LED emblēma mašīnas aizmugurē. Ja kāds ir nejauši palaidis garām, tad auto ir Pontiac Firebird, jo mēs ģimenē esam ar "novirzi" uz šiem auto.

Tātad ķeroties pie lietas. Oriģināla emblēma var izskatīties divos veidos:

blogentry-2999-0-34048100-1368607871_thu blogentry-2999-0-10354300-1368607909_thu

Lai arī kāds veids būtu, nav nozīmes, jo viss atkarīgs no paša vēlmēm, bet tālāk par lietu. Izdomājām, ka arī gribam kādu mazu fīčiņu/as saviem putniņiem, lai tie izskatītos vēl nedaudz efektīvāk, kā rezultātā tika noņemta viena aizmugures emblēma un tālāk sekoja pāris dienas smaga darba - aprēķini, LED iegāde, urbšana, lodēšana, testēšana, lodēšana, testēšana un atkal testēšana un tā uz riņķi, līdz tika iegūts vēlamais rezultāts. Bet tagad pa soļiem:

1. Nepieciešams izdomāt, ja ir vairākas emblēmas, kuru tipa emblēma tiks lietota, ja nepieciešama tikai viena, protams, var uztaisīt arī divas.

2. Jāizdomā, kādā secībā un kur tiks liktas diodes - ar kādiem atstatumiem, pa līnijām vai starp līnijām u.t.t.

3. Jānopērk attiecīgais daudzums diožu - pēc pieredzes saku, labāk nopirkt dažus 10 vairāk, jo vienmēr gadās kādi rūpnīcas brāķi un paša uztaisītie brāķi.

4. Jāsāk taisīt - jāņem rokā urbis un jātaisa caurumi.

5. Kad caurumi uztaisīti, jāliek iekšā diodes.

6. Diodes jāsalodē un var sākt testēšanu.

Bet kā jau vienmēr notiek, kad pirmo reizi taisi, lai arī cik cītīgi aprēķini un darbojies, vienmēr kaut kas noiet ne tā kā gribētos...

blogentry-2999-0-18925000-1368607035_thu
Saliku diodes, salodēju, nostiprināju ar karsto līmi, lai nekorodētu vadi un nenotiktu īssavienojums un sāku pilno testēšanu un sūdi vagā... nedega vairākas diodes... dažas bija rūpnīcas brāķis, dažas pats biju netīšām pārspiedis. Dabūju visu raut nost un taisīt no jauna.

Pirmajā reizē aizgāja apmēram 4 stundas plānošana, mērīšana un atzīmēšana, 2 stundas urbšana, 7 stundas lodēšana, 1 stunda testēšana - kopā ~14 stundas, lai pēc tam visu izjauktu 5 min laikā...

Dublis 2!

Viss sākās jau no diožu ielikšana un lodēšanas etapa, kas krietni vien saīsināja izveides laiku, kas beigās iznāca ~ 6 stundas. Pirmais mēģinājums, kad viss bija salodēts:

blogentry-2999-0-61509400-1368607029_thu

Emblēma pielikta un pārbaude pēcpusdienā, kad saule sākt rietēt:

blogentry-2999-0-37933000-1368607048_thu

Pārbaude pilnīgā tumsā, bija arī migla un tāpēc ir paliela dūmaka:

blogentry-2999-0-71754700-1368607055_thu

Protams ar telefonu kvalitāte ir tāda, kā ir, bet, kad būs otra emblēma gatava, tad būs arī augstākas kvalitātes bildes gan no gala rezultāta, gan tapšanas procesa.

Testēšana notiek vēl jo projām - uz ejošas mašīnas. Uz doto brīdi pievienots pie gabarītiem, bet nākotnes plānos ir uztaisīt ar slēdzīti no salona, lai var ieslēgt/izslēgt jebkurā brīdī.

Notiek darbs pie otrā tipa emblēmas izveides - emblēma noņemta, caurumi izurbti un iespējams šovakar jau būs arī otrā emblēma gatava testēšanai.

  • Upvote 3
 Dalīties

0 komentāri


Ieteiktie komentāri

Nav neviena komentāra, ko parādīt

Pievienoties diskusijai

Jūs komentēsiet kā Viesis. Ja Jums ir profils šajā vietnē, piesakieties, lai atstātu ierakstu no sava profila.
Piezīme: Lai ieraksts būtu redzams, tam būs nepieciešams moderātora apstiprinājums.

Viesis
Komentēt...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Tavs iepriekš rakstītais teksts ir atjaunots.   Dzēst saturu

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Pievienot...