Šajā rakstā mēģināšu izstāstīt par to ko un kā iespējams darīt ar LT1/LS1 aprīkotām mašīnām, izņemot Corvette, GTO un apvidus auto, ja iedegās "Security" lampiņa. Vai ir gadījies, ka iekāpjot mašīnā un mēģinot to iedarbināt, nav ne mazākās dzīvības pazīmes, bet instrumentu panelis deg? Ka benzīna sūknis ieslēdzot aizdedzi uzpumpē spiedienu, bet starteris negriež un ir dzirdams neliels klikšķis no motortelpas/paneļa puses? Vispirms ir jāpaskatās vai deg "Security" lampiņa, ja deg, tad iespējams i
Firebird I Firebird I jeb pilnā nosaukumā 1953 XP-21 Firebird I, bija pirmais ASV uzbūvētais un testētais gāzes turbīnas automobīlis. Tas tika izveidots 1953. gadā (šajā pašā gadā tika prezentēta Corvette, kas pierāda to, ka Firebird tomēr bija pirms Camaro, lai gan tādā veidolā, kādā mēs to pazīstam sērijveidā, Firebird nāca pēc Camaro). Veidots tīri tikai kā "joks" un, lai varētu piedalīties slavenajā auto izstādē Motorama 1953. gadā – inženierijas eksperiments – lai praksē pārbaudītu inženier
Slavenā Trans Am stāsts sākās 1966. gadā, kad GM izlēma, ka Pontiac varētu veidot paši savu versiju mašīnai, kas būtu balstīta uz F–Body veidotā Camaro. Galvenais menedžeris Džons DeLoreans (John DeLorean) jau ļoti ilgi vēlējās pats savu sporta auto, ko pierāda daudzu prototipu veidošana pirms šī lēmuma, kā viens no populārākajiem prototipiem bija Banshee. Kas daļēji līdzinājās Corvette un bija kā viens no iespējamajiem Firebird modeļiem, tomēr GM aizliedza tāda
Stāsts pa īstam aizsākās pēc šī gada (2013) Saulkrasti Wanted, kad draugi no Lietuvas jeb cabano & Family, ieradās pie mums ciemos, kaut idejiskā un tādā tālā sapņu līmenī ideja par ko šādu jau lidinājās pāris gadus iepriekš.
Bet par ko tad īsti ir šis stāsts? Stāsts ir par mūsu ģimeni un aizraušanos ar Firebird. Un šī aizraušanās jau ir izaugusi par ļoti nopietnu lietu, kā rezultātā ir iegūtas 3 no 4 esošajām paaudzēm. Vairāk nebūs, jo Pontiac netiek ražots..
Stāsts garš, tāpēc rakstīšu īsi. Kā jau visām mūsdienu mašīnām arī šai ir uzstādīta gaisa kondicionēšanas sistēma (A/C). Tomēr reizi pa reizei gadās arī problēmas – pūš tikai karstu gaisu, nepūš vispār neko, pūš remdenu vai viegli vēsu gaisu, nelaba smirdoņa, metāliska skaņa ieslēdzot kondicionieri vai kas cits. Manā gadījumā saskāros ar vairākām problēmām. Jau nopērkot mašīnu bija dzirdama viegla metāliska skaņa. Toreiz tas nelikās nekas īpašs un īpaši nepievērsu uzmanību, tomēr pēc laika, kad
Gadās tā, ka, ja auto kādu brītiņu pastāv, bet tad pēkšņi ziemas laikā ir jāizvelk ārā, tad pavasarī, kad sāļu sezona ir beigusies parādās visādi brīnumi... Šoreiz stāsts ir par izpūtēju. Vai precīzāk aizmugurējo bunduli. Bundulim bija neliels caurumiņš, ko iepriekšējais īpašnieks esot izveidojos, lai no bunduļa iztecētu tajā uzkrājušais kondensāts. Nezinu cik tā ir patiesība vai meli, bet caurums bija. izdomāju to aiztaisīt un aizsmērēju ar termopastu. Un šajā pavasarī vienu dienu braucot un pi
Vasaras sezona jau ir klāt, bet darbi pie mašīnām nebūt neapstājas. Braukājot pa pasākumiem, vairāk ārpus Baltijas valstīm, jo īpaši izteikti USA un austrumāzijas valstīs - var redzēt vairāk vai pilnīgi pārbūvētas mašīnas, kur tiek lietoti gan vienkārši vizuālie elementi - spēles ar krāsu toņiem, uzlīmes, "normāli" diski, beidzot ar izteiktiem vizuālajiem un skaņas elementiem - body-kiti, lielizmēra/formas diski, dažādas gaismas, audio-mašīnas u.c. Šoreiz akcents tiks likts vairāk uz vienkāršiem
Tika atrisināta problēma ar plīstošajām šļaukām pagaidu variantā - uzliekot šļaukas, kas tur 20 bar lielu spiedienu. Tas, protams, nav labākais un ilglaicīgs risinājums, jo pārlieku liels spiediens rada problēmas ne tikai šļaukām, bet arī spiediena pulsa slāpētājam, iešpricei un citām degvielas sistēmā esošajām lietām. Tāpēc tika meklēts cēlonis tam, kāpēc tad lūk šīs šļaukas plīst. Izmērot spiedienu, tika konstatēts, ka spiediens sistēmā neitrālā režīmā ir 5 bar. Pēc rokasgrāmatas visiem modeļi
Pēc vāka sētas ieejas izveidošanas, sūkņa nomainīšanas likās, ka vairs nebūs problēmu, tomēr pēc pāris dienām atkal notika tas pats - pārplīsa tā pati šlauka pie sūkņa, iekšā bākā. Un tad sākās jautājums, kas notiek, kāpēc atkal tā pati šļauka? Sāku meklēt pa forumiem un lielākajā daļā ierakstu pie benzīna sūkņa vai kādas no sūkņa maiņas problēmām tika minēts fakts - kad tiek mainīts sietiņš bākā, pats sūknis vai kāda no šļaukām, obligāti ir jānomaina arī benzīna filtrs. Protams, ja tas nav noma
Ar lepnumu un paldies tētim par palīdzību varu droši teikt, ka auto atkal ir ripojošs. Palicis ir tikai sīkums, kuru diemžēl šobrīd paveikt nevar, jo ir jau pārāk auksts.. un tā ir vāka krāsošana, bet aptuveno gala rezultātu var apskatīt attēlā. Protams tas viss ir bez atpakaļ saliktā apšuvuma, bet varu galvot, ka saliekot atpakaļ pat nevarētu iedomāties, ka tur apakšā ir kāda lūka, caur kuru varētu piekļūt bākai. Pirma tam: Gala rezultāts:
Īpaši nesanāca laiks pieķerties un visu līdz galam smuki pabeigt, bet vakardien nedaudz padarbojos un auto vairāk vai mazāk ir braucošā un rūcošā stāvoklī. Benzīna noplūde pie filtra ir novērsta. Cik gan patīkami, ka pagalmā stāv kāds lūznis no, kura var nogriezt, noskrūvēt kādu plastmasas caurulīti vai plastmasas gabalu vai metāla loksnīti. Šodienas plāns pēc Agile Latvia konferences ir uztaisīt vāku caurumam bagāžniekā un varbūt pielikt atpakaļ arī pastiprinātāju. bet par to vēlāk.
Jau vairākus gadus masu medijos un forumos tiek ziņotas dažādas baumas, ka GM domā 2010. gadā izlaist jauno Pontiac Firebird tādējādi atjaunojot daudzu jo daudzu fanu vēlmes pēc šīs automašīnas. No neoficiāliem avotiem tiek ziņots, ka GM nespēj izvēlēties vai atsākt ražot Pontiac Firebird Trans Am vai arī tomēr izlaist jauno Pontiac GTO, kas aizstātu visus vecos sedanus šajā sērijā. Ja GM izlems ražot Firebird, būs jāveic lielas izmaiņas vizuālajā ziņā, jo pagaidām esošie plāni par jaunā Firebir
Ceturtā paaudze, kura ir arī pēdējā Pontiac Firebird paaudze, tika ražota no 1993. - 2002. gadam. Aizvien vairāk muskulis kļuva līdzīgs "Banshee IV" konceptajam auto, nekā 1991 gada modeļi. No 1993. - 1995. gadam visi modeļi tika aprīkoti ar 4L V6 ar 160 hp (120 kW) vai 5.7L 275 hp (205 kW) LT1 V8 dzinējiem. 1993. gada Firehawk modelis tika īpaši aprīkots ar speciālu sporta paketi, kuras rezultātā dzinēja jauda tika palielināta līdz 305 hp (227 kW). 1996. gada un vēlākie modeļi tika aprīkoti
Trešā paaudze tika ražota no 1982. - 1992. gadam. Tā kā federālais mandāts slēdza muskuļu ēru GM iesāka jauna tipa F-body ēru, kurā tika likts uzsvars uz automašīnas jaudas "savaldīšanu". trešajā paaudzē tika izlaistas trīs tipa mašīnas: Firebird, Firebird S/E un Firebird Trans Am. Šī paaudze ir īpaša ar to, ka gandrīz 60% no visām detaļām tika ņemtas no Chevrolet Camaro, kas padarīja šos auto par neparasti līdzīgiem - "brāļiem". Firebird bija kā bāzes modelis, kurš bija vienāds ar Chevrolet Sp
Otrā paaudze tika ražota ilgāku laiku no 1970. - 1981. gadam. Paaudzes sākumā auto bija ļoti līdzīgs 1. paaudzes modeļiem: Bet jau tuvojoties 80-ajiem tā izskats kļuva nedaudz kantaināks un izmainījās: Šī gada debijas modelis tika laists klajā ar nelielu aizkavēšanos, jo bija neparedzētas problēmas ar motoru. Coca - Cola tipa virsbūvi nomainīja lēzenāka un izstieptieptāka stila virsbūve. Aizmugurējais stikls bija izstiepts gandrīz līdz pašai bagāžnieka malai. Priekšējās lampas palika nemainīga
Šajā rakstiņā īsumā aprakstīta pirmā paaudze, kura tika ražota no 1967. - 1969. gadam.
Tās uzbūve līdzinājās Coca-Cola pudeles formai.
Sākumā šis auto tika saukts par "mierinājuma" balvu GM (General Motors), jo GM baidījās, ka zaudēs sāncensību ar Chevrolet Corvete. Tāpēc tika izlemts, ka Firebird piešķirs nedaudz no pony tipa automašīnu stila, kurš tāpat kā Camaro bija ar F-body iezīmi. Bet ražotājus šāds "pakaļdarinājums" neapmierināja, tāpēc viņi nolēma veikt izmaiņas gan vizu
Kā minēju pirmajā rakstā, tad bija radusies problēma ar to, ka mašīna neleca. Palasot forumos un veicot nelielus eksperimentus ar benzīna filtru, tika secināts, ka problēma ir bākā, jo noņemot benzīna filtru no sistēmas iztecēja vien pāris piles benzīna, kuras bija sakrājušās slīpajā caurules daļā starp bāku un filtru. Ar tēti sākām domām un nolēmām, ka darīt garo ceļu nav jēgas, jo tās ir apmēram 10h, lai visu izdarītu kā nākas un viss būtu savā vietā, tāpēc sāku meklēt youtube un googles tantē
Labs vakars.. lai gan varētu teikt, ne īpaši labs, bet tomēr. Mēdz teikt - mūžu dzīvo, mūžu mācies. Un šoreiz nav nekāds izņēmums. Cilvēki, kuru auto benzīna sūknis ir iekšā bākā un kādreiz ir noņēmušies ar tā nomaiņu zina, cik tas process mēdz būt ilgstošs un sarežģīts. Esot vairāku ārzemju auto foruma biedrs (pārsvarā Firebird un Camaro) ir iznācis saskarties ar cilvēkiem, kuri nolād šīs markas inženierus par nepārdomāto atsevišķu detālu izvietojumu un stiprinājumiem. Bet visu pēc kārtas. Brau