Jump to content

ChameleonBird's Blog

Lai sekotu, piesakieties  
  • ieraksti
    19
  • komentāri
    6
  • skatījumi
    36 685

Braucu reiz ar traktoru...

ChameleonBird

2 367 skatījumi

Gadās tā, ka, ja auto kādu brītiņu pastāv, bet tad pēkšņi ziemas laikā ir jāizvelk ārā, tad pavasarī, kad sāļu sezona ir beigusies parādās visādi brīnumi...

Šoreiz stāsts ir par izpūtēju. Vai precīzāk aizmugurējo bunduli. Bundulim bija neliels caurumiņš, ko iepriekšējais īpašnieks esot izveidojos, lai no bunduļa iztecētu tajā uzkrājušais kondensāts. Nezinu cik tā ir patiesība vai meli, bet caurums bija. izdomāju to aiztaisīt un aizsmērēju ar termopastu. Un šajā pavasarī vienu dienu braucot un piespiežot pedāli nedaudz vairāk uz mūsu neBedrainajiem ceļiem parādījās tāda neierasta skaņa - kaut, kas brīžiem ejot līkumos sāka strīķēties pakaļgalā. neko ļaunu nedomādams braucu tālāk. Pabraucu pāris dienas un tad bija - paukš un trīkš un vēl visādas multfilmu skaņas... Bet, ja nopietni, tad neliels būkšķis no mašīnas aizmugures apakšas. Nolēmu paskatīties un šeku reku arī problēma atrasta.

blogentry-2999-0-34442300-1368612022_thu

blogentry-2999-0-72208100-1368612042_thu
Bundulis pie ienākošās trubas bija gandrīz pilnībā pārlūzis un turējās un plānas rūsas kārtiņas.

Sāku meklēt jaunu bunduli. Šrotos nekā nebija, daudzās darbnīcās prasīja apmēram 100-200 Ls par remontu un teica 1-2 dienas būs jāpaliek bez mašīnas + vēl jāstāv rindā... ko darīt?

Turpināju meklēt un ieteica divus mazus veikaliņus, kuros varētu paskatīties. Aizbraucu uz vienu veikalu - tur tādi bunduļi - viena ieplūde un dubultā izplūde, bet bija rezonatora tipa uz katru no trubām. Tāds variants mani īpaši neapmierināja, jo tad parādītos nepieciešamība pēc papildus trubām, kas atkal sadārdzinātu nomaiņu. Tad aizbraucu uz otru veikaliņu/darbnīcu. Tur - identisks bundulis, lietots, nedaudz paskrāpēts, bet bez lielas rūsas virsū.. 40 Ls.. Bet nevarot pielikt, jo nav 90 mm trubas, tāpēc jāmeklē citur. Tāds variants atkal īsti nepatīk, jo lietots ir lietots un, ja vēl kaut, kas ir jāmeklē papildus, tad vispār ir čābīgi. Tad atkal ķeroties pie googles un caur pazīšanos atradu vēl vienu bodīti, kur aizbraucot teica - jā ir bundulis. Uz vietas. 70 Ls. Paredzēts Camaro/Firebird modeļiem. Un tā nu nopirku Magnaflow Performance bunduli. Pastāvēja iespēja aizbraukt uz tā paša veikala darbnīcu un sarunāt laiku, kad bunduli varētu pielikt, bet tā kā tajā dienā bija "jādežurē" Auto Exotica pie mūsu stenda, tā arī nesanāca uz turieni aizbraukt.

Sākās meklējumi, kur varētu ātrāk to bunduli pielikt, jo tuvojās brauciens uz Vāciju un vēl visādi sīkumi bija jāuztaisa, jāpamēģina un jāsalabo, piemēram, diožu emblēmas, pasažiera loga motoriņa nomaiņa, jāpievieno elektriskie beņķi, jāpieliek antena rācijai un vēl šis tas.

Meklēju vairākas dienas līdz pienāca nākošā nedēļas nogale un izdomāju - kāpēc gan pašam nepamēģināt? Metināt māku, metināšanas aparāts ir, trubas kaut kādi gabali mājās arī ir. Vienīgā "problēma" - ir metināts daudz kas, tikai ne izpūtējs.

Kā saka - kas neriskē, tas finišā nedzer šampi. Sākām darboties un ņēmām nost veco izpūtēju. Noņemšana bija salīdzinoši grūta, jo flancis bija izrūsējis, skrūves saaugušas kopā, bet to visu vajadzēja dabūt nost, lai varētu pielikt jauno izpūtēju. Labi, ka mājās ir dažādi instrumenti ar kuriem var eksperimentēt, bet veco labo pārbaudīto metodi - āmurs, lauznis un kalts - vēl neviens nav pārspējis. Vecais izpūtējs pēc 1 h pamocīšanās ir nost un var salīdzināt ar jauno:

blogentry-2999-0-11308200-1368612043_thu

Visas trubas no vecā nost - nekas sarežģīts, jo trubas jau pašas krita nost no bunduļa:

blogentry-2999-0-48726500-1368612043_thu blogentry-2999-0-74084600-1368612043_thu

Tad pāris eksperimenta kārtas uz vecā bunduļa, lai atrastu pareizo stiprumu metināmajam, patrenētos ar metinājuma biezumu un materiāla caurdegšanas spēju un tad tik atlika ķerties klāt jaunajam bunduli - ar mašīnu bez izpūtēja braukt jau varētu, bet, kas iesākts, tas jāpabeidz. Metinām klāt jauno flanci:

blogentry-2999-0-16727400-1368612044_thu

Tad pagāja vairākas stundas ar mērīšanu un pozicionēšanu ar vecajām trubām, lai atrastu pēc iespējas pareizāku bunduļa atrašanās vietu:

blogentry-2999-0-29066600-1368613176_thu

Pēc mērīšanās tika nozāģētas vecās trubas un piemetināti jauni posmi un stiprinājumi. Gandrīz pabeigts garadarbs:

blogentry-2999-0-61479900-1368612044_thu

Un tā - pēc 7,5 stundu mocībām viss ir gatavs:

blogentry-2999-0-36412700-1368612045_thu

Braucu un testēju. Pēc 2 nobraukātām nedēļām, pa lauku ceļiem, bedrēm, mežiem un vēl visur kur viss turas savās vietās, noplūdes nav. Vienīgā problēmiņa - vecās gumijas sāk iet uz galu un vajadzēs nopirkt jaunas. Bet tā - viss čikiniekā.



0 komentāri


Ieteiktie komentāri

Nav neviena komentāra, ko parādīt

Izveidojiet kontu vai piesakieties, lai komentētu

Jums jābūt reģistrētam vietnes dalībniekam, lai rakstītu komentārus

Izveidojiet kontu

Reģistrējieties mūsu vietnē. Tas ir vienkārši!

Reģistrēt jaunu kontu

Pieteikties

Jums jau ir konts? Piesakieties te.

Piesakieties
×