Jump to content

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Tas bija pirms 18 gadiem, kad jau biju skaidri apzinājies, ka esmu saslimis ar vecajiem amerikāņu automobiļiem un diezgan aktīvi darbojos Antīko auto klubā, kur manā rīcībā pirms kāda laika bija 1940. gada Buick 8 Special ar ZIM agregātiem. Kluba biedriem bija daudz fotogrāfiju ar visādiem, uz ielām manītajiem auto, dažas no tām ir redzamas arī galerijā "Reiz bija...".

1994. gadā, es nejauši satiku cilvēku, kurš stāstīja, ka viņam mājās, šķūnītī stāv viņa tēva 60-to gadu Chevrolet, kas kādreiz iesākts remontēt un tā arī nav pabeigts. Viņam vajagot atbrīvot vietu un vai es negribot pirkt. Esot tepat Rīgā, Juglā un tēvs savulaik nopircis sasistu, bet nepaspējis sataisīt, kad dabūjis insultu. Man, protams, āķis lūpā un bezmiega nakts. Otrā dienā braucu skatīties, bet, kad atveram šķūnīša durvis, paveras briesmīgs skats — no visādu krāmu kaudzes apakšas rēgojas rāmja gals ar motoru, ieliektas formas priekšējais logs un aizmugure ar skaistiem sarkaniem lukturiem. Viss auto ir pilnīgi izjaukts un pārmālēts ar kaut kādu gaiši zilu krāsu. Mani mierina, ka viss trūkstošais esot kaut kur tepat šķūnī, tikai jāpameklē. Nākas noticēt un sarunājam, ka auto tiks izkrāmēts, viss komplekts tiks sakrauts salonā un tad vedīšu prom. Pēc dažām dienām esmu klāt un neticu savām acīm — pagalmā stāv skaists, 1961. gada Chevrolet Bel Air Brookwood STW ar 3,8 litru motoru un mehānisko 3-pakāpju kārbu. Rūsas ļoti maz, bet... priekšas detaļas saliktas salonā, apšuvumi kaudzē... nekādas skaidrības, kas kur ir atradies. Nu, bet darījums notiek un auto tiek transportēts uz māju velkot striķī... bremzēja tikai viens ritenis...
    • Upvote
  • 0 atbildes

Amerikāņu autiņi 70. gados bija neiedomājami milzīgi. Ne velti tos dēvē par sauszemes jahtām / laivām un ar citiem līdzvērtīgiem apzīmējumiem. Lielā trijnieka (GMC, Ford un Chrysler) piedāvājums it kā pārklāja pilnu kategoriju spektru: bija kompakti, vidējā izmēra, muskuļu auto un, protams, pilnizmēra automobiļi. Lai vai kā, bet pilnizmēra, respektīvi, paši lielākie no šeit pieminētajiem, bija standarts. Parasti ģimene tiecās vismaz pēc viena šāda auto, pēc tam otrais varēja būt vidēja vai maza izmēra. Ap 60. un 70. gadu vidu šie lielie automobiļi iegāja jaunā attīstības fāzē, kuru varētu raksturot kā "luksuss katram maciņam". Pat ja Chevrolet vai Pontiac bija mazāk prestiži un lētāki par lielajiem brāļiem Buick un Cadillac, ražotājs piedāvāja uzlabotu luksusa paketi arī tiem. Šie auto no lēto zīmolu gala ar luksusa paketēm visbiežāk tiek saukti vienā vārdā: "Brougham".
    • Upvote
  • 0 atbildes

Toms Mitčels no Arizonas jau otro gadu dzīvoja pastāvīgu dzīvi- studēja tiesību zinātnes Jutas štata koledžā. Jauneklis bija jautrs, dzīvespriecīgs un mērķtiecīgs. Kādu dienu Toms pamanīja kādas privātmājas pagalmā „Dodge Challenger”, kuram pie sāniem bija piestiprināts plakāts ar uzrakstu „SALE”.

Muskuļauto bija redzējis labākus laikus, lai atgrieztu šim nezvēram dzīvību ir nepieciešams liels darbs, laiks un nauda. Saimnieks zināja 1973. gada „Dodge Challenger” vērtību, un nekādi negribēja nolaist cenu līdz Toma mērķtiecība plūca laurus.

Lai savestu kārtībā savu sapņu auto jauneklis sāka strādā auto kapsētā, kurā pa vakariem remontēja Challenger . Pēc dieviem gadiem auto bija pabeigts. Gadi ritēja un auto mainīja saimniekus līdz Ebay izsolē tika nopirkts un atvests uz Latviju.

Auto bija tālu līdz ideālam un viņu cītīgi remontēja. Šobrīd Cēsu automātisko transmisiju remonta rūpnīca labo „Dodge Challenger” pārnesumu kārbu, kurai ir jātur nenormālā slodze, jo šis muskļauto ir reāls riepu dedzinātājs...

Firma "Linkoln Motor Co", kas piederēja brāļiem Henrijam un Vilfredam Lelandiem, 20. – 30. gados bija orientējusies uz dārgu un reprezentablu vieglo automobiļu izgatavošanu nelielās sērijās.

20. gadu sākumā tā dažādu iemeslu dēļ ASV nodokļu policijai bija parādā krietnu summu un lūdza palīdzību populārajam auto būvētājam Henrijam Fordam. Viņš uzņēmumu izpirka, bet pēc neilga laika radās nesaskaņas starp H. Fordu un brāļiem Lilandiem, kuriem savu uzņēmumu nācās pamest. Firmu "Linkoln" iekļāva "Ford Motor Co" sastāvā.

  • 0 atbildes

×