Jump to content

Klasika: Lincoln Twelve mod. "KB" 277B


Āris Seisums
 Dalīties

Ieteiktās ziņas

Firma "Linkoln Motor Co", kas piederēja brāļiem Henrijam un Vilfredam Lelandiem, 20. – 30. gados bija orientējusies uz dārgu un reprezentablu vieglo automobiļu izgatavošanu nelielās sērijās.

20. gadu sākumā tā dažādu iemeslu dēļ ASV nodokļu policijai bija parādā krietnu summu un lūdza palīdzību populārajam auto būvētājam Henrijam Fordam. Viņš uzņēmumu izpirka, bet pēc neilga laika radās nesaskaņas starp H. Fordu un brāļiem Lilandiem, kuriem savu uzņēmumu nācās pamest. Firmu "Linkoln" iekļāva "Ford Motor Co" sastāvā.

gallery_1_40_169765.jpg

Sākumā Linkoln automobiļus būvēja tikai ar V tipa 8 cilindru motoriem (SV), bet 1931. gada beigās radīja jaunu V-12 SV motoru. Šo jauno Linkoln sēriju apzīmēja ar literu "KB". Paralēli turpināja ražot modeļus ar V-8 motoriem, kuru apzīmējums bija "KA". "KB" sērijas auto ar lielo motoru ražoja līdz 1934. gadam, kad tika izstrādāts mazākas kubatūras V-12 motors. Konstruktīvi tas līdzinājās V-8 motoram un to uzstādīja gan "KB" sērijas automobiļos ar riteņu bāzi "145", gan arī "KA" sērijas modeļos ar riteņu bāzi "136".

gallery_1_40_31021.jpg

Uz šīm dārgajām šasijām tika montētas dažādu auto karosēriju firmu virsbūves. Augstās cenas dēļ pieprasījums nebija sevišķi liels, tādēļ saražoto auto skaits bija pāris tūkstoši gadā un ar katru gadu samazinājās.

Šis auto ir viens no lielākajiem 1934. gada modeļiem. Tā 7-vietīgā limuzīna virsbūve izgatavota no alumīnija sakausējuma, tādējādi samazinot auto svaru. Tolaik auto ražošanā tas bija ļoti progresīvs risinājums. Pavisam izgatavoja tikai 215 šādus limuzīnus.

gallery_1_40_91494.jpg

30. gadu sākumā Linkoln automobiļu partiju iepirka PSRS valdība reprezentācijas vajadzībām. 1934. gadā PSRS II rakstnieku kongresa laikā šo auto uzdāvināja rakstniekam Maksimam Gorkijam par ieguldījumu padomju literatūras attīstībā un sociālisma sistēmas slavināšanā. Ilgi viņam ar to nebija lemts braukt, jo 1936. gadā rakstnieks mira. 30. gadu beigās, sākoties Staļina represijām, auto noslēpa. Tikai 60.  gadu sākumā rakstnieka mazmeitas Marfa un Darja Paškovas auto sāka izmantot izbraukumiem pa Piemaskavu. Vēlāk auto nonāca M. Gorkija muzejā, bet palika abu mazmeitu īpašumā.

Tā kā glabāšanas apstākļi muzejā bija nepiemēroti un auto eksponēt nebija nekādu izredžu, mazmeitas izšķīrās par visai radikālu soli: neraugoties uz muzeja vadības protestiem, 1987. gadā Linkolnu pārdeva Rīgas Motormuzejam. Pašlaik tas apskatāms Rīgas Motormuzeja ekspozīcijā.

gallery_1_40_41377.jpg

LINKOLN – TWELVE mod. "KB" 277 B

ASV, 1934

TEHNISKIE DATI:

150 HP, V12 cil., 6782 cm3, SV, 2526 kg, 129 km/h


Skatīt pilnu raksts

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

 Dalīties

×
×
  • Pievienot...