Jump to content

Automātiskā kārba


Al
 Dalīties

Ieteiktās ziņas

Sveicināti!

Varbūt kāds varētu vienkāršā valodā paskaidrot automātiskās kārbas plusus un mīnusus attiecībā pret mehānisko? Man ar automātu ir bijušas maz darīšanas, nedaudz esmu braucis, protams ērti. Es taisos pirk tuvākajā laikā automātu, bet gribētos uzzināt praktiskas atsauksmes.

Kā tur īsti ir, kā šādu mašīnu drīkst vilkt, pārvietot, ja nedarbojas utt. Cik zinu, tad ''šlepēt'' nedrīkst. Bet kā ir ar pārvietošanu, ja piemēram noslāpst un viss, vai nevar pielaist. Vai tiešām tikai evakuātors?

Kaut ko dzirdēju, ka drīkst vilt tikai ar ieslēgtu dzinēju, vai tā ir?

Vai varbūt ir kāds saits kur var uzzināt šādu informāciju?

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Rīgā ir specializētais autoserviss ātrumkārbām. Lapā ir raksts par automātiem, Bet "only russian"

http://www.raap.lv/raap1/?op=10

Vēl http://www.atra.com/

Pats braucu 1,5 gadus ar automātu, un esmu par to sajūsmā. Automātu tāpat drīkst vilkt, tikai ar zināmiem ierobežojumiem, ~ 40km/h. Kāds nu kurai firma tas automāts.

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Galvenais kārbas pluss ir braukšanas ērtība. Vislabāk tas ir pamanāms pilsētas sastrēgumos. Voyager gadījumā automāta pārslēgs ir pie stūres, kas rada papildus brīvo vietu uz salona grīdas.

Uz štrāses automāts verētu nodrošināt nelielu degvielas ekonomiju, kas gan vairāk šā vai tā atkarīgs no braucēja, toties sastrēgumos automāts degvielu nodedzinās ar uzviju, ko gan kompensē braukšanas ērtība. Ar automātu ir ērtāk uzsākt braukšanu pret slīpumu.

Lai ar automātu vilktu smagu piekabi, tam jābūt aprīkotam ar kārbas dzesēšanas sistēmu. Voyagerim šo opciju sauc par "Towing package". Velkot nevajadzētu pārsniegt 80-90km/h un kārbu ieslēgt uz 3, kas neļaus ieslēgties Overdrive.

Ievilkt automātu gan nevarēs. Bet šlepēt problēmu nav. Kārbai ir jābūt ieslēgtai N stāvoklī un vilkšanas ātrumam nevajadzētu pārsniegt 70km/h un nevajadzētu vilkt tālāk par 160km. Ja jāvek lielākos atālumos auto priekšai ir jābūt paceltai, vā kārbai jāļauj ik pa brīdim atdzist. AWD gadījumā drīkst vilkt tikai, ja visi 4 ripuļi ir pie zemes.

Atšķirībā no mehāniskās kārbas automāts prasā vairāk uzmanības, bet ja to speciāli nelauzīs, tas kalpos labi. (Accidents may happen:))

Viss augstāk rakstītais attiecas uz Voyager tipa minivaniem, bet kopumā tas ir attiecināms uz automātiem kopumā, varbūt nianses mainās.

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Sveicināti!

Varbūt kāds varētu vienkāršā valodā paskaidrot automātiskās kārbas plusus un mīnusus attiecībā pret mehānisko? Man ar automātu ir bijušas maz darīšanas, nedaudz esmu braucis, protams ērti. Es taisos pirk tuvākajā laikā automātu, bet gribētos uzzināt praktiskas atsauksmes.

Kā tur īsti ir, kā šādu mašīnu drīkst vilkt, pārvietot, ja nedarbojas utt. Cik zinu, tad ''šlepēt'' nedrīkst. Bet kā ir ar pārvietošanu, ja piemēram noslāpst un viss, vai nevar pielaist. Vai tiešām tikai evakuātors?

Kaut ko dzirdēju, ka drīkst vilt tikai ar ieslēgtu dzinēju, vai tā ir?

Vai varbūt ir kāds saits kur var uzzināt šādu informāciju?

Pats pārsēdos uz automātu pirms ~4 gadiem, neesmu nožēlojis. Plusi: ērtība, drošība (rokas ir brīvākas), arī uzrāviens ir labāks pateicoties hidrotransformatoram.

Mīnusi: mazliet dārgāka mašīna, degvielas patēriņš, remonti dārgāki (nevienu gan vēl nav sanācis remontēt), sliktāka kontrole uz slideniem ceļiem.

Vilkt automātus parasti var, bet katrai konkrētai mašīnai jāskatās instrukcijā. Ieteiktu pirms pirkšanas pārbaudīt eļļu kārbā - cik melna, vai ir deguma smaka utml. Automātiem patīk bieža eļļas maiņa, parasti iesaka ik pa 50 tkm.

Praksē automāti ir diezgan ilgmūžīgi, bet protams gadās jau nu visādi...

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

ar automaatu nu jau gandriiz 15 gadi

rezultaataa

*remonts ir daargaas (BET ja normali brauc to nejuut-nav jaremontee)

*eertiibas ir super, daudz vieglaak taalos celjos un vispaar ideaali

nekad muzaa nebrauktu ar parasto kaarbu

*benziins iet mazliet,mazliet vairak

= viennoziimiigi iesaku

(protams peerkot auto viss ir jaaparbauda)

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

sveicee kalnos ir buut gan ar parasto kaarbbu gan ar automaatu

un varu pateikt tikai vienu ar parasto bremzes kuupeeja, smirdeeja... :D

10 reizes gandriiz no kalna lejaa - jo saak ripot

bet ar automaatu perfekti bez jebkaadaam probleemaam

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

  • Pēc 5 gadiem...

Pirms kādā laika arī es šādu viedokli izlasīju, kā raksta MarisK. Varbūt ir kāds, kurš ir tieši speciālists automatisko kārbu apkalpošanā un var piedāvāt zinātniski pamatotu viedokli, nevis pieredzi, vai man tā liekas??????

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Esmu dzirdējis, ka ja jāstāv ilgāk par minūti , tad ir vērts ielikt N, ja līdz min. tad nav jēga lieki slēgāt. Testējot Audi modeļus no DBS (drošas braukšnas skola), kam bij automāts stāvot pie krustojuma, cik atceros starpība bij ap 0,5L/st. nu tad apmēram katrs pac var izrēķināt cik piem. gada laikā var ietaupīt. Pac ar automātiem uz tu jau 5 gadi.

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Ja nekļūdos, tad slēgāšana pie krustojumiem radīja lieku slodzi diskiem kārbā. Gadus 4us atpakaļ, kad jautāju Viktoram par šito viņš man pateica, ka, ja ir vēlme pie krustojmiem raustīt kloķi, tad jāpērk auto ar manuālo kārbu:) un vispār pa lieku slēgāt nevajadzētu, ja nu vienīgi, ja ilgāk jāpastāv.

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

  • Pēc 2 nedēļām...

labrīt, viedie prāti!

manam kolēģim fordmandai ar automātisko kārbu tāda kā ķibele nogadījusies. varbūt kādam ir bijis kas līdzīgs un zināmi risinājumi (izņemot padomus- brauc raap utml).

problēma sekojoša- D stāvoklis: pirmajā ātrumā ieskrienas un uz otro pārslēdzas tikai tad, kad nomet gāzi, ieskrienas tālāk, bet trešajā (D) vairs neieslēdzas. panelī sāk midžināt OD lampiņa.

2 stāvoklis: pirmajā ieskrienas, bet otrajā neieslēdzas pat nometot gāzi.

Apmēram šādi. man gribētos domāt, ka vai tik pie vainas nav kāds ātruma vai apgriezienu devējs, bet ej nu sazini... Ko teiksiet?

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

  • Pēc 4 mēnešiem...

Cr300M Šoziem parādījas it kā defekts - Kamēr auksts motors , grūti pārslēgt kārbas kloķus. Manuālā režīmā vispār nevar ieslēgt. Kad uzsilst - viss kārtībā. Agrāk tā nebija. Varbū kadam ir bijušas līdzīgas problēmas?

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Tehniski ir pat atsevišķiem auto sensors autom. kārbai kas neļauj kustēties ātrāk kā kārbas eļļa sasniedz darba temperatūru. Tas gan neattiecas uz konkrēto auto, bet nu jārēķinās ka palietota eļļa pie palieliem mīnusiem biezē ( kam pie svaigas kārbas eļļas nevajadzētu notikt). Tā kā ja vien nav citu gļuku teiktu ka vienkārši jānomaina kārbas eļļa !!!

Tajā pat laikā ieskaties ko par mīnus grādiem saka auto lietošanas instrukcijas !!!

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Cr300M Šoziem parādījas it kā defekts - Kamēr auksts motors , grūti pārslēgt kārbas kloķus. Manuālā režīmā vispār nevar ieslēgt. Kad uzsilst - viss kārtībā. Agrāk tā nebija. Varbū kadam ir bijušas līdzīgas problēmas?

Vai tas izpaužās kā grūti pārvietot pašu sviru? Jeb auto pats ar grūtībām slēdz robus?

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Grūti pārslēgt pašu sviru. Lielākos mīnusos sevišķi tas izpaudās, kad ir jāpārslēdz uz priekšu D, pēc tam R. Ieslēgt tālāk manuālā režīmā nevar. Tāds iespaids , ka svira izregulējusies.

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Cr300M . Teikšu atklāti, eļļa gan sen nav mainīta. Mani visu laiku biedēja tas fakts, ka daudzos gadījumos pēc eļļas maiņas ir radušās problēmas ar kārbu.

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Grūti pārslēgt pašu sviru. Lielākos mīnusos sevišķi tas izpaudās, kad ir jāpārslēdz uz priekšu D, pēc tam R. Ieslēgt tālāk manuālā režīmā nevar. Tāds iespaids , ka svira izregulējusies.

Nomaini sviras trosi - šiem auto tā ir standarta problēma, kas rodas, kad ir slikts kontakts ''masas'' ķēdē motors-akumulators-virsbūve.

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

  • Pēc 2 nedēļām...
Cr300M . Teikšu atklāti, eļļa gan sen nav mainīta. Mani visu laiku biedēja tas fakts, ka daudzos gadījumos pēc eļļas maiņas ir radušās problēmas ar kārbu.

Pirmā dzirdēšana, ka kaut kas tāds varētu gadīties... Tad jau arī problēmām ar motoru būtu jāsākas pēc eļļas maiņas... Kamēr negrābstās gar elementiem, nekas nevar notikt, te jau tikai izlej šķidrumu un ielej šķidrumu...

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Cr300M . Teikšu atklāti, eļļa gan sen nav mainīta. Mani visu laiku biedēja tas fakts, ka daudzos gadījumos pēc eļļas maiņas ir radušās problēmas ar kārbu.

Pirmā dzirdēšana, ka kaut kas tāds varētu gadīties... Tad jau arī problēmām ar motoru būtu jāsākas pēc eļļas maiņas... Kamēr negrābstās gar elementiem, nekas nevar notikt, te jau tikai izlej šķidrumu un ielej šķidrumu...

Ja eļļas maiņas veic regulāri, tad problēmu nav. Bet, ja eļļa nav ilgstoši mainīta un kārbai ir ievērojams nobraukums, tad pastāv iespēja, ka pēc eļļas maiņas tiešām var sākties kārbas problēmas. Proti, ja kārba ir padilusi tad, ielejot svaigu eļļu, kura ir šķidrāka un agresīvāka par veco, biezo, savas īpašības sen zaudējušo eļļu , kārbas nodilumvietās rodas pastiprināta eļļas noplūde, kas ir visbiežākais problēmu cēlonis. Taču, ja kārbai iekšēja nodiluma nav, tad pareizi veikta eļļas maiņa nekādi neietekmē tās darbību uz slikto pusi.

Chrysler 300M, Voyager, Vision kārbu (A604; A606)nodilumu var noteikt ar diagnostikas skeneri. Par to informē "Clutch Volume Index" (CVI). Tas ir skaitlis, kas norāda cik daudz eļļas ir jāpievada disku pakai, lai tā ieslēgtos. Jo skaitlis lielāks, jo vairāk eļļas jāpievada un nodilums lielāks. Šos indeksus nosaka kārbas elektroniskais vadības bloks (TCM), kurš tos izmanto, aprēķinot pārnesumu pārslēgšanās režīmu kvalitāti. Šādi indeksi kārbā ir četri (LR; 2/4; UD;OD),katrai disku pakai savs. Kārbai dilstot, CVI mainās un TCM pieskaņo pārslēgšanās programmu atbilstoši nodilumam (Adaptation). Tā tiek sasniegta vienādi kvalitatīva kārbas darbība visā tās eksplutācijas laikā.

Šos indeksus var ļoti labi pielietot gan pie automašīnas pirkšanas, gan pirms eļļas maiņas. Uzreiz var redzēt, kādā stāvoklī ir kārba un cik ilgs mūžs tai ir vēl atlicis.

Vēl, mainot eļļu, ir jāievēro tīrība, jo pat vismazākā netīruma iekļūšana kārbas hidrosistēmā var radīt darbības traucējumus un pamatu stāstiem par "problēmām pēc eļļas maiņas". Parastā kļūda ir nepietiekami tīrs trekteris.

Saite uz ierakstu
Padalīties citās vietnēs

Pievienoties diskusijai

Varat izveidot ierakstu tagad un reģistrēties vēlāk. Ja Jums ir profils šajā vietnē, piesakieties, lai atstātu ierakstu no sava profila.
Piezīme: Lai ieraksts būtu redzams, tam būs nepieciešams moderātora apstiprinājums.

Viesis
Rakstīt atbildi...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Tavs iepriekš rakstītais teksts ir atjaunots.   Dzēst saturu

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Dalīties

×
×
  • Pievienot...