Jump to content
  • Power Big Meet 2012 (Zviedrija)

       (0 reviews)

    AileK
    • http://www.uscars.lv/gallery/category/10-power-big-meet-2012-zviedrija/page__view_style__large

    2012. gada 5.–7. jūlijā Zviedrijā, Västerås pilsētā, Johannisbergas lidlaukā notika jau 35. ikgadējais amerikāņu auto salidojums. Trīs dienu garumā tas pulcēja ap 20 000 auto, kas ir visu laiku rekords un vienlaicīgi arī lielākais tāda veida salidojums pasaulē. Kaut arī vislielāko dalībnieku skaitu veidoja zviedri, pārstāvēta bija visa pasaule. Lielākā daļa dalībnieku bija no Eiropas valstīm, bet vistālākie dalībnieki no Austrālijas. Trijās dienās Västerås un tās apkārtnē notika patiesi līksmi dažādu tautu svētki.

    ccs-1-0-63267800-1342548776_thumb.jpg
    Mūsu mazā komanda uzsāka startu jau trešdienas vakarā ar kuģi no Paldiski ostas uz Kappelskäri. Priekšā bija aptuveni 180 km brauciens un, tā ap ceturtdienas pusdienlaiku nokļuvām līdz salidojuma vietai. No Igaunijas bija ieradušās ap 8 – 10 automašīnām. Starp tām bija gan tādi, kas uz šo pasākumu brauca atkārtoti, gan arī tādi, kas ieradās pirmo reizi, bet cildinošas atsauksmes vēlāk teica visi, kas bija ieradušies. Noskaņojums bija izcils, laiks jauks, un uz katra soļa skaistas un vēl skaistākas automašīnas. Tur varēja skatīt visu, ko ASV auto ražotnes ir gadu gaitā radījušas, sākot ar retumiem, hot-rod’iem un beidzot ar mūsdienu automašīnām. Tam pa vidu customs, lowriders, rust-rods spēkrati, auto ar spārniņiem, beaters un citi. Līmenis bija ļoti pieklājīgs, ik uz soļa varēja sastapt retus modeļus. Nebija nekādas atšķirības, vai esi ar pulētu kadiljaku vai norūsējušu Chevy busiņu – kopējā sabiedrībā iekļāvās visi. Pasākuma fonā visas dienas spēlēja 50/60-to gadu mūzika.

    ccs-1-0-13543900-1342548963_thumb.jpg
    Ja pa dienu varēja apbrīnot automašīnas izstādes placī, kas likās bezgalīgs, tad katru nakti pilsētā garās rindās notika kruīzi, kam līdzi just ielu malās bija sanākuši desmitiem tūkstoši cilvēku – nāca kopā ar ģimenēm un draugiem, rīkoja piknikus, māja sveicienus garāmbraucošajiem. No draudīgākā paskata automašīnu īpašniekiem puikas prasīja burnout. Ielas atgādināja gadatirgu, kur pārdeva pilnīgi visu, bija uzstādīti karuseļi, varēja spēlēt laimes spēles utt. Gaiss bija pilns V8 motoru skaņām un izplūdes gāzēm, kad lielie “amerikāņi” vairākās rindās lēnām ripoja pa pilsētas ielām. Pašā vakarā uz kruīzu savācās tik daudz autiņu, ka vietām izveidojās pat sastrēgumi un satiksme apstājās uz vairākām desmit minūtēm. Tomēr tas nevienu neuztrauca, visur skanēja mūzika, cilvēki dejoja, lustējās, sarunājās cits ar citu, un šķita, it kā uz šīm dienām pilsētā pilnīgi būtu izzudusi ierastā dzīve.

    ccs-1-0-89189700-1342548582_thumb.jpg
    Kruīzam beidzoties, tie, kam vēl nebija pieticis dienas trokšņa, sanāca kopā pilsētas malā esošajā iepirkšanās centra stāvlaukumā, kur līdz pat agram rītam tika "gāzēts" un dedzinātas riepas. Tie kuriem bija nepieciešama atpūta, varēja nakšņot kempingā, kaut arī tur tika svinēts līdz pat rītam un pagulēt izdevās tikai tiem, kas iepriekšējā dienā bija sevi pietiekami nogurdinājuši. Prasīgākie pasākuma apmeklētāji mierīgāku un ērtāku atpūtu varēja baudīt pilsētas viesnīcās. Arī mēs devām priekšroku viesnīcai. Kaut arī vietas Västerås pilsētas viesnīcās bija izpārdotas jau pavasara sākumā, sev naktsmājas atradām 30 km attālumā no Västerås esošajā Enköpping pilsētā. Un nemaz nebija tik traki katru dienu veikt šo attālumu starp abām pilsētām, no kā mēs sākumā baidījāmies!

    Papildus izstādei auto īpašniekiem noteikti lielu prieku sagādāja vairāku kilometru gara swap iela jeb tirgus, kur tika pārdotas visdažādākās amerikāņu auto detaļas, kam papildus varēja iegādāties uzlīmes, šiltes, grāmatas, vecas plates, zīmes, braukšanai piemērotu apģērbu un aksesuārus gan vīriešiem, gan sievietēm. Tirgošanās notika daudzas stundas, kuru laikā tika iegādātas tik vajadzīgās un ilgi meklētās auto detaļas. Dabiska vēlme būtu klātesošajiem iegādāties arī visu auto. Piedāvāto auto izvēle sākās ar restaurēšanu prasošām projektu automašīnām, līdz pat līdz pēdējai detaļai noslīpētām pērlēm.

    Jebkurā gadījumā var teikt, ka Power Big Meet ir ievērojams notikums, kuru apmeklēt kaut reizi ir vērts visiem tiem, kas ciena amerikāņu auto. Tā ir tik lieliska un izmaksās mērena iespēja vienkopus skatīt tik daudz skaista un reti sastopama "amerikāņu metāla", kāda nav iespējama nekur citur Eiropā vai pat pasaulē.

    Visa galerija: http://www.uscars.lv...2012-zviedrija/

    Autors: AileK un Raul Kevvai

    Foto: AileK

    Eesti keeles

    5.-7. juuli 2012 toimus Rootsis Västeråse linnas Johannisbergi lennuväljal järjekordne ameerika autode kokkutulek, mis seekord oli arvult juba 35. Kokkutuleku platsile kogunes kolme päeva jooksul ligi 20 000 autot. See on kõigi aegade rekord ja lubab arvata, et tegu on maailma suurima taolise kokkutulekuga. Kuigi suurema osa osalejatest moodustasid rootslased, oli kohale tuldud siiski üle maailma. Esindatud oli enamik Euroopa riike ja kaugemad külalised olid Austraaliast. Kolm päeva toimus Västerås ja selle ümbruses tõeline melu ja rahvapidu.

    Meie väike seltskond startis juba kolmapäeva õhtul Paldiski sadamast laevaga Kappelskäri poole. Edasi oli ca 180 km autosõitu ning neljapäeva lõunaks jõudsime kokkutuleku platsile. Eestlased olid sellel üritusel esindatud kokku ca 8-10 autoga. Oli nii neid, kes käinud juba korduvalt kui ka neid, kes alles esimest korda, aga kiidusõnu laususid tagantjärgi kõik, kes kohapeal käisid. Meeleolu oli super, ilm ilus ning igal sammul ainult ilusad ja veel ilusamad autod. Kohata võis kõike, mida USA autotööstus on aegade jooksul tootnud, uunikumidest ja hot-rod'idest alates ja lõpetades kaasaegsete autodega. Sinna vahele customid, lowriderid, rust-rod'id, muskelautod, tiibautod, beaterid jne. Tase oli väga korralik, haruldasi mudeleid nägi igal sammul. Vahet ei olnud, kas olid poleeritud ja vahatatud Cadillaciga või roostes ja mõlkis Chevy bussiga – seltskonda sobisid kõik. Ürituse taustaks mängis kõikidel päevadel 50/60-ndate aastate muusika.

    Kui päeval sai autosid uudistada lõputuna tunduval näituseplatisl, siis igal õhtul toimusid linnas suurejoonelised cruisingud, millele oli tänavate äärde kaasa elama tulnud kümneid tuhandeid inimesi-tuldi koos peredega ja sõpradega, peeti piknikku, lehvitati möödujaile. Vihasema välimusega autode omanikelt nõudsid poisikesed burnout'i. Tänavad meenutasid laata, kus müüdi absoluutselt kõike, üles oli seatud karussellid, mängida sai õnnemänge jne. Õhk oli täis V8 mootorite müdinat ja heitgaase, kui suured „ameeriklased“ mitmes reas aeglaselt mööda linnatänavaid veeresid. Hilisõhtuteks kogunes cruisingutele nii palju autosid, et kohati tekkisid tõsised ummikud ja liiklus seiskus kümneteks minutiteks. Aga sellest ei lasknud ennast keegi heidutada, kõikjal kõlas muusika, tantsiti, pidutseti, suheldi erinevate inimestega ja tundus, nagu oleks tavapärane elu nendeks päevadeks linnast välja surnud. Rahvas hingas vaid selle ürituse rütmis.

    Pärast cruisingu lõppu kogunesid need, kel päevasest melust veel väheks jäi linna servas asuva kaubanduskeskuse parklasse, kus põletati rehve ja kiirendati suisa varaste hommikutundideni. Kes vahepeal puhkeaega vajasid, nende jaoks oli avatud kämping, kuigi ka seal käis pidu hommikuni ja magada õnnestus ilmselt ainult neil, kes ennast päeval piisavalt ära olid väsitanud. Nõudlikematele pakkusid mugavust ja rahu linna hotellid. Ka meie valik langes hotellis ööbimise kasuks. Kuna aga Västeråse linna hotellid olid juba varakevadeks välja müüdud, leidsime omale hubase öömaja Västeråsest 30 km kaugusel Enköppingu linnast. Ei olnud see vahemaa iga päev sõita nii hull midagi, kui alguses kartsime!

    Lisaks näitusele pakkus autoomanikele kindlasti suurt põnevust mitmete kilomeetrite pikkune swap-street ehk turg, kus müüdi kõikvõimalikke varuosi ameerika autodele, lisaks autoosadele pakuti hulgaliselt kleepse, silte, raamatuid, vanu heliplaate, märke, ajastusse sobivaid riideid ja aksessuaare nii meestele kui naistele. Uudistamist jätkus pikkadeks tundideks ja soetatud sai nii mõnigi vajalik ja kaua otsitud varuosa. Loomulikult oleks soovi korral saanud soetada omale ka terve auto. Pakutavate valikus oli restaureerimist vajavatest projektiautodest kuni viimse detailini lihvitud pärliteni.

    Igal juhul võib öelda, et Power Big Meet on äärmiselt suurejooneline üritus, kus tasub vähemalt korra käia kõigil, kes ameerika autodest vähegi lugu peavad. See on suurepärane ja taskukohane võimalus näha korraga nii palju ilusat ja haruldast „ameerikarauda“, mida ei ole võimalik kusagil mujal Euroopas või isegi maailmas.

    Pildid: http://www.uscars.lv...2012-zviedrija/

    Artikkel: Aile Kaasik ja Raul Kevvai

    Fotod: Aile Kaasik

    • Upvote 2


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Join the conversation

    You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
    Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Newest topics

×
×
  • Create New...